Tuesday, October 16, 2007

η οικολογία στο υπόγειο της Λόλας

Xθες ήταν, λέει, ημέρα κατάθεσης προτάσεων από τους ανά τον κόσμο μπλόγκερς για ζητήματα οικολογίας.

Μιας και τα ζητήματα της οικολογίας δεν τελειώνουν σε μια μέρα, είπα κι εγώ να δράσω σήμερα ως Βερολινόκαυλες και να υποβάλλω τις βερολινοκαυλοπροτάσεις μου (μακρινάρια η γερμανική γλώσσα!).

Θα ξεκινήσω με μια φιλοσοφική παρατήρηση πριν περάσουμε στην «πράξη», (τη σεξουαλική, εννοείται, αλλιώς τι Βερολινόκαυλες θα είμασταν).

Το οικολογικό πρόβλημα ξεκινάει από μια βαθύτερη διαταραχή στη σχέση του ανθρώπου με τον κόσμο, που οφείλεται στην επικράτηση της πρακτικής-χρηστικής στάσης του ανθρώπου απέναντί του, εις βάρος της ποιητικής-ουσιαστικής σχέσης μαζί του. (Η πρακτική-χρηστική στάση επικράτησε γιατί αυτό ακριβώς επιζητούσε: την επικράτηση.)

Όμως, και τα μέχρι τώρα οικολογικά κινήματα υποκύπτουν στη ίδια χρηστική λογική, έστω κι αν το κάνουν για το καλό μας, αφού, το καλό το βλέπουν από ωφελιμιστική άποψη. (Μάλλον, αυτό οφείλεται στην επικράτηση της αγγλοσαξωνικής ωφελιμιστικής σκέψης στον χώρο των ιδεών).

Γι’ αυτό, η πολιτική που ακολουθούν είναι κυρίως πρακτική και αφορά μέτρα ποσοτικού περιορισμού στην κατα-χρηστική στάση του ανθρώπου. Για τη χρηστική δεν λένε πολλά. (Είναι σαν να θέλουν να κάνουν τον καπιταλισμό λειτουργικό, ενώ το πρόβλημα βρίσκεται στον ίδιο τον καπιταλισμό.)

Δεν λέω, καλά κάνουν ό,τι κάνουν (και τo υποστηρίζω, ως καλύτερo από το τίποτε), αλλά αυτό που κάνουν είναι περιορισμένης ισχύος και αποτελεσματικότητας, διότι τους διαφεύγει η ουσία.

Για τις Βερολινόκαυλες, ως τέτοιες που είναι, η ουσία είναι η συνουσία, και στα οικολογικά ζητήματα.

Έχετε σκεφτεί πόσες μετακινήσεις γίνονται, πόση κατανάλωση πέφτει, τι μεζονέτες επιπλώνονται, πόσα μεγαθήρια ορθώνονται, τι αυτοκρατορίες χτίζονται (και άλλες γκρεμίζονται), τι βίλες ξεφυτρώνουν, πόσες ταινίες γυρίζονται, τι δραστηριότητες προβάλλονται, πόση σπατάλη επιδεικνύεται και τί μόλυνση όλα αυτά προκαλούν, μόνο και μόνο για να επιτύχει ο μεγαλεπήβολος άνθρωπος ένα απλό γαμησάκι με τον πλησίον του;

Όπου ο χ καυλωμένος αντί να καλέσει τη ψ καυλώστρα εις αμοιβαίαν τέρψην συνουσίας κομπλάρει και πρέπει να κάνει τόση φασαρία, να κορδωθεί με ένα σωρό τρόπαια και σύμβολα εξουσίας (από το ακριβό αμάξι μέχρι το φτηνό χαβιάρι) για να της επιβληθεί σεξιστικά και να της γαμήσει το κέρατο;

Διότι ο εν λόγω καυλωμένος χ, μέσα στο άγχος του σπασμωδικού του Εγώ (του ξεκομμένου από τη φύση), ξεχνάει ότι μπορεί και η ψ να έχει καύλες και ότι θα μπορούσαν μια χαρά να το κάνουν εύκολα δια της φυσικής οδού (ή και παρά φύση, στα μεγάλα κέφια), χωρίς τόσο κερατένιο δράμα.

Μπροστά στην κόμπλα τού Εγώ του, το πρώτο που έρχεται στο μυαλό τού κομπλεξικού ανθρώπου είναι η εξουσία, ως μια εξωτερική αίγλη που θα τον έβγαζε από τη δύσκολη θέση και θα έβαζε τον άλλον σε αυτήν.

Αυτή η εξωτερικότητα απομάκρυνε σκαλί σκαλί, πανωτόκι στο πανωτόκι, τον σύγχρονο άνθρωπο από τη φύση τόσο που να μη βρίσκει τρόπο να επιστρέψει.

Για την επιστροφή στη φύση θα βοηθούσε το γαμήσι, (παλιό και δοκιμασμένο), αν ξεκινούσε συν-ουσιαστικά, όχι εξ-ουσιαστικά, και μάλιστα από νεαρή ηλικία, πριν αρχίσουν να φυτρώνουν πλουτοκρατικές μεγαλομανίες στα μυαλά των αγάμητων εφήβων.

Για "πράξη" οικολογική , καυλώνουμε όλοι μαζί,

όχι στις βίλες των καπιταλιστών και στα μπιζού κάθε καριόλας,

ναι στα δωμάτια των φοιτητών και στα υπόγεια της Λόλας.

8 comments:

Unknown said...

χαχαχαχαχαχαχαχαχα
τέλειο το :
"για "πράξη" οικολογική....."
πες τα! πες τα!
όταν έχεις κέφια (ή νεύρα;) γράφεις όργια...

μπράβο μπράβο!

Νεραϊδόνα... said...

ο ορισμος της λεξης ...περιβαλλοντολογικοβερολινοκαυλες!!

[γελωωωω]

Anonymous said...

Δεν θα διαφωνήσω καθόλου, ίσα ίσα που ο τρόπος που τα γράφεις είναι αρκετά εύστοχος και ειρωνικός, όσο πρέπει.
Θα σου πω τονίσω όμως το εξής παράπτωμα με το οποιό αποπλανάς τους αναγνώστες σου (συνηδειτά;)
Αυτό που αναφέρεις είναι μια συνιστώσα και όχι η συνισταμένη. Η συνάρτηση δεν είναι 1-1, για κάθε χ δεν αντιστοιχεί ένα ψ. Αυτό μάλλον υποθέτω ότι το γνωρίζεις απο τις βερολινέζες άλλωστε.
Ακόμη και αν όλοι γαμιόμασταν ελέυθεροι χωρίς να χρησιμοποιήσουμε σαν αγκίστρι, για να γαντζώσουμε τον σεξουαλικό μας συντροφο, καταναλωτικά αγαθά που η παραγωγή τους συντελεί στο οικολογικό πρόβλημα, αυτό δεν θα σημαινε ότι θα σταματούσε η άκρατη και ανυπολόγιστη παραγωγή τους.
Δεν υπάρχει μόνο η βιομηχανία της καύλας και ούτε όλα χρησιμοποιούνται για να γαμήσουμε τον άλλον σωματικά. Εκτός αν όλα τα ανάγεις στην καύλα και ηδονή που αυτό είναι άλλο μεγάλο θέμα.
Αλλά ο καπιταλισμός θα γάμαγε έτσι και αλλιώς την φυση ακόμη και αν δεν μας σηκωνόταν σε όλους μας. Εχει προιόντα να πουλήσει άρα και φύση να καταστρεψει ακόμη και να είμασταν σεξουαλικά ανήμποροι.
Οπότε γράψε σε παρακαλω μια διευκρίνησή ή με έναν τέτοιο τροπο που να μην αποκλείει άλλους λόγους και να μην θεωρεί ως μοναδική πανάκεια το ελεύθερο γαμήσι.

Πάντως αν όντως δεν τα χρειαζομασταν όλα αυτά για να γαμήσουμε, τότε μάλλον θα ήταν καλύτερα τα πράγματα. Συμφωνώ και αντε και καλά.... μας εύχομαι.

stratos said...

@nickvagkalis
σωστή η διευκρίνηση σου, και υπάρχουν κι ένα σωρό άλλοι λόγοι εκτός από το γαμήσι που έχουμε "γαμήσει" τη φύση. γι' αυτό και εγώ στην αρχή ανέφερα τη βαθύτερη αιτία όλων αυτών και έκανα τη φιλοσοφική νύξη μου πριν βερολινοκαυλολογήσω. η υπερβολή έγινε χάρην κωμωδίας και ελπίζω να μην παρεξηγήθηκε. από εσένα πάντως όχι και χαίρομαι.

π. said...

φίλε μου ορίστε, πάμε μπροστά!! Παροτρύνω όλους να το δούνε για να σταματήσουν επιτέλους τα μεγάλα λόγια και να γίνει πράξη το όραμα, θα γυρίσει ο τροχός, θα γαμήσει κι ο φτωχός!

http://nochessinestrellas.blogspot.com/2007/10/blog-post_22.html

Anonymous said...

Φίλτατε εξαιρετικό!
Αλλά θα ήθελα να προσθέσω κάτι: δεν είναι μόνο οι αυτοκρατορίες του χρήματος
και οι εξουσιαστικές πολιτικές και άλλες καριέρες που χτίζονται για αυτόν ακριβώς τον
σκοπό (ας τον διευρύνουμε όμως κάπως, εννοώ τον Ερωτα, όχι στενά το σεξ), αλλά
και διάφορες αντι-εξουσιαστικές, ακτιβίστικες "καριέρες", μικροδομές, επαναστατικές,
καλλιτεχνικές, πρωτοπορειακές διαδρομές και αναζητήσεις. Με λίγα λόγια, αγγλιστί:
"that's what makes the world go around" (not the money, fool!).

Οπότε θα ήταν πολύ ωραίο να αναγνωρίσουμε αυτό που λες, θα ήταν όμως και
αντιφατικό. Αν ο άνρωπος δεν είχε μια τέτοια "περίεργη" συμπεριφορά, θα ζούσαμε
ακόμα στις σπηλιές. Και το πιο πιθανό σύστημα που θα ακολουθούσαμε θα ήταν απλά
το πιο δυνατό αρσενικό να έδερνε τα υπόλοιπα αρσενικά και να γονιμοποιούσε όλες τα
θηλυκά της παρέας... Μας φαντάζει ελκυστική μια τέτοιου είδους ζωή; Μάλλον όχι.
Εδώ, στην σύγχρονη εποχή, μετα δυσκολίας πολλ"οί" καιν πολλ"ές", ανεχόμαστε
τους ορους "αρσενικό-θηλυκό". Ο άνθρωπος είναι ένας "φυσικός οργανισμός", αλλά
δεν είναι ζώο σαν τα άλλα. Είναι πολλά λοιπόν τα δεινά του πολιτισμού, αλλά και η
"αγριότητα" δεν είναι κατι που θα μπορούσε να μας καλύψει.

Τέλος πάντων, ανοίγεις πολύ ωραία (μεγάλο) θέμα, όμως αναρωτιέμαι τι ακριβώς
έχεις κατά νου. Μήπως θα μπορούσες να γίνεις λίγο πιο συγκεκριμένος σε
"οραματικό" επίπεδο; Μια ωραία πρωϊα θα αρχίσουμε όλ"οι" και όλ"ες", ξανά να
κάνουμε: "make love, not war" και ούτε γάτα ούτε ζημιά;

(Σύμφωνα με τους αρχαίους κατοίκους αυτής της χώρας-και όχι προγόνους μας-
ήταν ο Ερωτας που έφτιαξε το Σύμπαν. Οι αρχαίοι λαοί γνωρίζαν πολύ πιο
ουσιαστικά πράγματα που θα ήθελε να παραδεχτεί το ξιπασμένο επιστημονικήστικο
μυαλό του σήμερα. Μετά από χιλλιάδες χρόνια ο Φρόυντ ανακάλυψε ξανά την
Αμερική...Μπράβο του πάντως...)

stratos said...

@ "Φίλτατε εξαιρετικό"

Όπως λες το θέμα είναι μεγάλο και δεν έχω χρόνο να το αναπτύξω γιατί σε λίγο έχω ραντεβού με κάποια, που της το έχω παίξει "κάποιος" για να την προσελκύσω. Γιατί όμως δεν της παρουσιάστηκα απλά αυτός που είμαι, με όλη τη διάθεση που έχω να κάνω τρέλες μαζί της; Μήπως αυτή δεν θέλει τρέλες; Μπα, τρελή είναι να μη θέλει; Μπορεί να μη θέλει μαζί μου, αλλά πώς θα το ξέρω αν δεν την πλησιάσω άμεσα ως προς αυτό που θέλω και είμαι;

Με αυτό το παράδειγμα θέλω να δείξω πού υπάρχει το πρόβλημα και πού η λύση. Η ΛΥΣΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ. Το καταλάβαμε; Αντε, και βιάζομαι.

Καλά, θα πως ακόμη ένα, ακόμη πιο διεστραμένο: Κάποιος γουστάρει κάποια με "πολλά κυβικά" (γυναικάρα), που για να τη ρίξει νομίζει πως χρειάζεται ένα πολυτελές αμάξι (από αυτά που καίνε πολύ, τα αντιοικολογικά). Κάνει τα πάντα για να το αποκτήσει αλλά στην πορεία παθαίνει τέτοιο πάθος με το αμάξι που ξεχνάει τη γυναικάρα. Κάπως έτσι λοιπον γενιούνται και οι οικονομικές αυτοκρατορίες, από αυτούς που παθιάζονται για το χρήμα αντί για τις γκόμενες, για τις οποίες αρχικά το ήθελαν. Εδώ η λύση είναι να τους κάψουμε το αμάξι.

Anonymous said...

arelis.gr

περιεχει το απαγορευμενο ερωτονομικον με τις πιο δυνατες σεξουαλικες φαντασιωσεις


ακαταλληλο για ηλικιες κατω των 18 ετων